MacJournal markdown import doesn't work

If you export as Markdown and try to import that in Agenda, does it give the results you’d like/expect?

Tried it. Made a text file of 817 KB. Import in Agenda got stuck halfway. And now every time I put the cursor on that project, the program is not responding anymore (100% CPU).
After Force Quit, the same story happens again.
Any suggestions how to repair that project?

Is this with version 1.2 or 1.3?

1.2, downloaded latest version from App Store.

Restored Library/Container file with Time Machine, so it’s (1.2) working OK now, without the import.

Installed 1.3 from the App Store, but import of MacJournal Markdown UTF-8 files stop half way at the same position.
This time though, Force Quit Agenda and starting it again, does not freeze the program anymore.
Nothing is imported!

Ugh, that’s a shame. I’ve split of the discussion and made it private. Would it be possible to share a markdown file with us that show this behaviour? I realise you might not be willing to share your files, in that case perhaps there is a smaller example that shows the behaviour already that you could share? It goes without speaking that we would treat the files you share as completely confidential and delete them afterwards.

It’s my journal so I am not inclined to share. I’ll look for another document in MacJournal, one that’s more fit to share if that gives the same result.

Ok great, I fully understand.

Nu het een “Private” discussie is, kan het verder in Nederlands?
De importfile bevatte “samengestelde” Journals. Dus tientallen Journals in 1 Journal.
Importeren van 1 onderliggende Journal ging prima, maar de samengestelde versie niet.
Ook is waarschijnlijk Agenda niet opgezet om verleden te importeren en voor het bijhouden van informatie, zonder link naar afspraken in de Calendar.
Ik kijk verder naar mogelijke toepassingen voor mij.
Sluit ticket maar.

De importfile bevatte “samengestelde” Journals. Dus tientallen Journals in 1 Journal.
Importeren van 1 onderliggende Journal ging prima, maar de samengestelde versie niet.

Voor ons is het nu juist interessant om te weten welke markdown combinatie nu de crash/hang veroorzaakt, waarschijnlijk het geen MacJournal gebruikt om de verschillende journals te separeren.

Ook is waarschijnlijk Agenda niet opgezet om verleden te importeren en voor het bijhouden van informatie, zonder link naar afspraken in de Calendar.

Dit begrijp ik niet helemaal? Je kunt wel degelijk een datum aan een notitie geven zonder dat hiervoor een calendar afspraak nodig is. Of mis ik iets?

Groet,
Alex

Ik heb geen andere “samengestelde” MacJournal projecten. Zou ik apart moeten op gaan zetten en dat geeft te veel werk om de grootte (48 projecten) op het niveau van deze te krijgen. Ik weet ook niet over het aantal samengestelde projecten invloed heeft op het import proces. Het importeren stopt halverwege en het viel mij op dat het importeren van een enkelvoudig project ook halverwege stopt, maar niet zo lang.

Uitleg op je 2e vraag is de volgende: ik weet dat je aan een note geen agenda afspraak hoeft te koppelen, maar ik ging er van uit dat Agenda toch wel een beetje bedoeld is voor deze manier van werken.
Daarnaast is een onderliggend project bij mij in MacJournal een jaar, waarin ik dagboek aantekeningen bijhoud in entries met als “Topic” de dagnaam.
Bij het exporteren van zo’n “jaar" project met de dagen als entries wordt alles bij elkaar in 1 mark down file gezet.
Bij het importeren van deze file in Agenda wordt deze hele file in 1 Agenda Note gezet, dus alle MacJournal dag-entries bij elkaar. Het koppelen van dag-entries aan de Calendar is dan dus niet mogelijk c.q. heeft geen zin.
Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk kunnen maken.

Terzijde, toen ik jullie programma voor het eerst ontdekte, kreeg ik associaties, waarschijnlijk vanwege de naam, met Lotus Agenda, wat ik in de 90-er jaren intensief gebruikte onder DOS. (helaas is er nooit een Windows-versie van gemaakt.)
Lotus Agenda was een informatiedatabase met links naar diverse parameters, w.o. datum en met search mogelijkheden om doorsneden en lijsten te maken. Was heel bruikbaar maar was helaas niet gemakkelijk om te leren gebruiken. Lotus Notes en Lotus Organizer werden onder Windows als vervanger op de markt gebracht, maar waren meer voor groepsgebruik en ook niet zo krachtig voor persoonlijk gebruik.

Ik heb geen andere “samengestelde” MacJournal projecten. Zou ik apart moeten op gaan zetten en dat geeft te veel werk om de grootte (48 projecten) op het niveau van deze te krijgen. Ik weet ook niet over het aantal samengestelde projecten invloed heeft op het import proces. Het importeren stopt halverwege en het viel mij op dat het importeren van een enkelvoudig project ook halverwege stopt, maar niet zo lang.

Geen probleem, ik begrijp het. Ik ga er zelf wel eens mee spelen, helaas kan ik niet echt iets beloven in termen van tijdlijn, hectisch in deze fase. Hopelijk op termijn een echte MacJournal importer.

Grappig re:Lotus Agenda, had er zelf tot voor kort niet van gehoord, leuk te horen.